بزرگترین شرکتهای فولادسازی دنیا کدامند؟

بزرگترین شرکت های فولاد سازی دنیا کدامند ؟
بزرگترین شرکت های فولاد سازی دنیا کدامند ؟
اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در odnoklassniki
OK
اشتراک گذاری در vk
VK
اشتراک گذاری در reddit
Reddit
اشتراک گذاری در mix
Mix
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در stumbleupon
StumbleUpon
5/5

شرکتهای فولادسازی بزرگ دنیا سال 2020 را با تمامی مشکلات و چالشهای آن پشت سر گذاشتند. کاهش تقاضا و نوسانات قیمت باعث شد تا بسیاری ار شرکتهای فولادسازی با زیان روبرو شوند ولی همچنان به امید آمدن روزهای بهتر در بازار باقی مانده اند .

گزارش وبسایت اینسایدر

اخیرا وب سایت اینسایدر گزارشی در مورد بزرگترین شرکتهای فولادسازی دنیا تهیه کرده است. در این گزارش بزرگترین شرکتهای فولادسازی دنیا و میزان فروش و درآمد آنها در سال 2019 اعلام  شده است. نکته مهم این است که اغلب این شرکتها در کشورهای آسیایی قرار دارند و البته سهم اعظم فولاد تولیدی آنها نیز وارد بازار مصرف کشورهای آسیا می شود.

مبنای این گزارش

بر مبنای این گزارش که بر اساس اطلاعات مالی شرکتها در ابتدای سال 2020 تهیه شده است شرکت آرسلور میتال بزرگترین شرکت فولادسازی دنیا است . ارزش سرمایه این شرکت در بازار برابر با 11.1 میلیارد دلار اعلام شده است و مجموع درآمد کسب شده توسط این شرکت در سال مذکور معادل 70.5 میلیارد دلار اعلام شد.ارزش دارایی های ارسلور میتال برابر با 87.9 میلیارد دلار بود و 97.1 میلیون تن فولاد تولید کرد. این شرکت هندی- لوکسامبورگی در سال 2006 راه اندازی شد و بالغ بر 200 هزار نفر در کارخانه های مختلف ان در کشورهای برزیل و بلژیکو اوکراین و قزاقستان و چک ولهستان و مکزیک و رومانی  و الجزایر و کانادا و ایتالیا و امریکا مشغول به کار هستند.

دومین شرکت بزرگ فولادسازی

دومین شرکت بزرگ فولادسازی در دنیا شرکت «بایو استیل» چین است که در سال 1978 میلادی یعنی 42 سال پیش راه اندازی شده است  و هم اکنون بالغ بر 177 هزار کارمند دارد. این شرکت در شهرهای مختلف چین کارخانه تولیدی دارد و یکی از بزرگترین عرضه کنندگان فولاد به بازار مصرف چین است. ارزش سرمایه شرکت در بازار در سال 2019 برابر با 15.3 میلیارد دلار،میزان درآمد آن برابر با 43 میلیارد دلارد و ارزش دارایی های آن برابر با 48.3 میلیارد دلار اعلام شد . این شرکت چینی در سال 2019 میلادی 95.5 میلیون تن فولاد تولید کرد و 2.1 میلیارد دلار سود به دست آورد.

سومین شرکت این فهرست

سومین شرکت این فهرست،شرکت نیپون استیل است که در سال 2012 و بعد از ادغام شرکتهای «سومیتومو میتال » و« نیپون استیل قدیمی» ایجاد شد.این شرکت که در سال 2019 میلادی 51.7 میلیون تن فولاد تولید کرده بود توانست سودی معادل 2.3 میلیارد دلار و درآمدی بالغ بر 55.7 میلیارد دلار کسب کند. ارزش دارایی های این شرکت برابر با 71.4 میلیارد دلار و ارزش سرمایه آن در بازار برابر با 7.9 میلیارد دلار اعلام شد.

 چهارمین فولادساز بزرگ

 چهارمین فولادساز بزرگ دنیا نیز به کشور چی تعلق دارد. این شرکت 12 سال قبل راه اندازی شده است و 46.6 میلیون تن فولاد وارد بازار مصرف می کند. ارزش سرمایه شرکت «هی استیل» چین در بازار برابر با 3 میلیارد دلار است و درآمدی بالغ بر 16.5 میلیارد دلار از فروش محصولاش کسب کرده است.آمارها نشان می دهد ارزش دارایی های شرکت در سال 2019 برابر با 30 میلیارد دلار و سود آن برابر با 347.2 میلیئن دلار بود.این شرکت هم مانند دیگر شرکتهای فولادسازی فعال در چین یک شرکت دولتی است.

 پنجمین شرکت این فهرست

 پنجمین شرکت این فهرست شرکت فولادسازی پوسکو است که در سال 1968 یعنی 52 سال قبل راه اندازی شد و بزرگترین شرکت فولادسازی کره جنوبی است. این شرکت با داشتن بیش از 300 هزار کارمند و دارا بود دهها کارخانه در کشورهای مختلف دنیا توانست 43.1 میلیون تن فولاد تولید کند و سودی معارل 1.3 میلیارد دلار به دست بیاورد. ارزش سرمایه این شرکت در بازار برابر با 12.1 میلیارد دلار بود و درآمدی برابر با 53.2 میلیارد دلار از فروش محصولاتش در بازار به دست آورد.ارزش دارایی های این شرکت در بازار برابر با 67.6 میلیون دلار اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست