آشنایی با تیراهن، تیراهن لانه زنبوری جهت خرید تیراهن، تیراهن لانه زنبوری با اهن الات کیانی در ارتباط باشید :

به طور کلی در ساخت و ساز های ساختمانی و بعضی از پروژه های صنعتی، از آهن آلات گوناگونی مانند میلگرد ، پروفیل ، تیراهن ، نبشی و … استفاده میشود. تیراهن یکی از مهمترین و اساسی ترین پروفیل و جزء اصلی سازه‌های ساختمانی و  صنعتی میباشد. تیراهن عمدتاً در ساخت پل‌ها، خرپا ها، و سایر ساختارهایی که بار عمودی حمل می‌کنند، استفاده می‌شود .وظیفه اصلی تیراهن تحمل تنش‌های حاصل از نیروی برشی و لنگر خمشی است.جهت خرید تیراهن I  ، تیراهن لانه زنبوری از اهن الات کیانی (فلزمال) استعلام قیمت نمایید.

خرید تیراهن

تاریخچه تیراهن، تیراهن لانه زنبوری، تیراهن I :

تولید تیراهن برای اولین بار، با یک قطعه از واحد نورد فولاد در کمپانی Alphonse Halbou  در سال 1849 به ثبت رسید .  Bethlehem steel پیشرو در تامین سازه های فولادی در پل و آسمان خراش های آمریکای قرن بیستم بود. جهت اطلاعات کامل از تیراهن ( girder ) ، تیراهن لانه زنبوری  میتوانید از ویکی پدیا استفاده کنید.

فرایند تولید تیراهن ، تیراهن I ، تیراهن لانه زنبوری در عصر حاضر:

امروزه فرایند تولید بدین گونه است که در مرحله‌ی ابتدایی کوره‌هایی برای عملیات در نظر گرفته می‌شود. دمای کوره‌ها را روی ۱۱۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم می‌نمایند. شمش‌ها به کمک یک جک هیدرولیکی در ردیف‌هایی تعیین شده به داخل کوره‌ها هدایت می‌گردند. حال شمش‌ها وارد این کوره‌ها شده‌اند. شمش‌ها توسط جریان گردآبی جهت نورد آماده می‌شوند. اکنون شمش‌ها به دمای مد نظر رسیده‌اند بنابراین به سمت خط تولید ارسال می‌شوند.

رافینگ در تولید تیراهن

به منظور ارسال شمش‌های پخته شده به سمت مرحله‌ی رافینگ از رول هایی استفاده می‌نمایند. مرحله‌ی رافینگ به منظور کاهش قطر شمش‌ها و افزایش طول آن‌ها مورد استفاده قرار میگیرد.

برش ، بسته بندی در تولید تیراهن

در نهایت از قیچی متراژ، به منظور برش محصولات تولید شده استفاده می‌کنند. محصولات تولیدی طبق استانداردهای موجود برش داده می‌شوند . در آخر محصولات را در بندیل‌هایی با وزن‌های معینی بسته‌بندی می‌نمایند.

قبل از خرید تیراهن باید به انواع و استاندارد های تولیدی آن بسیار توجه شود. به طور کلی تیر اهن دارای سه نوع اصلی می باشد که عبارتند از:

تیراهن IPE :

از این نوع تیراهن بیشتر در نقشه های ساختمانی استفاده میکنند . این نوع تیراهن طبق استاندارد اروپا تولید می شود و در کشور ما بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد . برای شناخت این نوع اگر از دو سر به آن نگاه کنیم ، ضخامت بالهای آن در ابتدا و انتها کاملاً یکنواخت می باشد. جهت خرید تیراهن I با مشاورین آنلاین فلزمال در ارتباط باشید

خرید تیراهن

تیراهن IPB یا H (هاش):

تیراهن بال پهن  یا (هاش)، یکی از انواع تیراهن است.  تیر (هاش) بصورت سبک، سنگین و فوق سنگین تولید می شود. اگر بال تیر با جان آن برابر باشد به آن تیراهن بال پهن (هاش) گفته می‌شود. تیر بال پهن IPB یا H شکل یا(هاش) برای اولین بار در شرکت  (Bethlehem) تولید گردید و از مهمترین دستاوردهای این واحد تولیدی به شمار می رفت. چرا که با تولید آن تحول عظیمی در صنعت فولاد ایجاد گردید و به سرعت توانست از بخش های دیگر این صنعت فاصله بگیرد. در حالی که این کارخانه تولیدی به دنبال ایجاد ابتکار و تحول در صنعت فولاد در اوایل قرن بیستم بود، با ابتکار و تولید تیر (هاش)  بال پهن توانست به این هدف خود دست یابد. تیر I شکل قبل از تیر بال پهن ابداع و تولید شده بود، اما تیر (هاش)  بال پهن به عنوان یک اختراع بسیار مهم محسوب می گردید که حتی در لوگوی این کمپانی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

یکی از نکاتی که در اینجا باید به آن اشاره کرد حرف V و L است که گاهی در کنار تیر اهن های نوع IPB افزوده میشود، حرف V به معنی سنگین بودن و علامت L نشان دهنده سبک بودن تیراهن می باشد . به عنوان مثال IPBv نشان دهنده تیراهن عریض سنگین می باشد.

تیراهن T شکل:

این تیراهن همانند شکل نشان داده‌شده، دارای سطح مقطعی به شکل T است.

خرید تیراهن

تیراهن INP :

این نوع از تیراهن در کشورهای چین و روسیه تولید میشود . برای شناخت این نوع، اگر از دو سر نگاه کنیم بالهای تیراهن در ابتدا نازک بوده و به تدریج ضخیم می شوند.

 

خرید تیراهن

در ابتدا تیراهن های معمولی به طور عمده در قالب شاخه های بلند تولید می شدند . به دلیلی خاصیت ضد حریق بودنشان نسبت به چوب محبوبیت بالایی داشتند. اما به دلیل آنکه ابعاد آن ها بسیار طویل بود بارها با شکست روبرو شدند. در نهایت در سال ۱۸۵۶ در زمانی که اولین تیراهن مرغوب در ترنتو برای ساختمان فدرال تولید گردید خبری از شکست نبود . این نقطه عطفی در تولید و نورد تیراهن به شمار می آمد. تیراهن IPE ( تیراهن I ) مدت ها به عنوان مصالح پایه در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گرفت. اما بعد از آن تیراهن هاش در صنایع بث هلم در اوایل قرن بیستم توانست جایگاه بسیار مهمی را در میان سایر موارد مشابه پیدا کند. از این رو برای ساخت پل ها و آسمان خراش ها به میزان بسیار زیادی مورد استفاده قرار گرفت. خط تولید تیراهن هاش در این کمپانی بسیار بزرگ بود . به طوری که قادر بود تیرآهن های بال پهن تا عمق ۳۶ اینچ یا ۴۴/۹۱ سانتی متر تولید نماید. به دلیل تقاضای بالا و محبوبیت هاش در سراسر ایالت متحده ی آمریکا قیمت محصولات  تولید شده این کمپانی بالا رفت. تیر اهن هاش در طول جنگ جهانی اول به عنوان مواد مورد نیاز کاربرد بسیار فراوانی داشت.

تیراهن هاش H
خرید تیراهن هاش H
خرید تیرآهن T

تقسیم بندی تیراهن بر اساس شرایط تعادل:

تیراهن استاتیکی معین:

هرگاه بتوان یک تیراهن را بر اساس شرایط تعادل اولیه تجزیه‌وتحلیل کرد، آن تیراهن، معین نامیده می‌شود. عکس‌العمل تکیه‌گاه را با استفاده از شرایط تعادل می‌توان به دست آورد. در این حالت مجموع نیروهای افقی صفر است. مجموع نیروهای عمودی صفر است. مجموع گشتاور صفر است. مانند تیرآهن با تکیه‌گاه ساده، تیرآهن گیردار و غیره.

تیراهن استاتیکی نامعین:

تیراهن استاتیکی نامعین تیراهنی ست که نمی‌توان آن را با استفاده از شرایط تعادل اولیه تجزیه‌وتحلیل کرد. عکس‌العمل نهایی با استفاده از ترکیب شرایط تعادل اولیه و شرایط دیگر مثل روش انرژی کرنش، روش کار مجازی و غیره محاسبه می‌شود.مانند تیراهن پیوسته، تیراهن ثابت‌شده و غیره.

مزایای استفاده از تیراهن

بعد از اتمام سازه امکان توسعه وجود دارد.

اتصال چندین قطعه به یکدیگر را امکان‌پذیر می‌کند.

قطعاتی می‌باشند که به صورت پیش ساخته در کارخانه‌ها هستند.

اجرا و نصب آن سرعت بالایی دارد.

در ارتفاع‌های زیاد کاربرد فراوانی دارند.

معایب استفاده از تیراهن

خوردگی فلزات در برابر عوامل خارجی: قطعات فلزی استفاده شده در ساختمان‌ها در برابر شرایط جوی از خود واکنش نشان می‌دهند. همین امر سبب کاهش ابعاد قطعات فلزی می‌شود . بنابراین با افزایش مخارجِ محافظت و نگهداری ساختمان روبه رو خواهیم شد.

تمایل قطعات فلزی به کمانش: تمایل قطعات فلزی به کمانش به عنوان یک نقطعه ضعف برای این محصولات به شمار می‌آید.

اتصال نامناسب قطعات: اتصال قطعات فلزی به یکدیگر به طور معمول با پرچ و پیچ صورت می‌گیرد. اما در کشور ما اغلب اتصالات با جوش است. از سویی به دلیل عدم مهارت جوشکاران و عدم کنترل توسط مهندسین ناظر، بعدها با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد.

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام ببخشید یه سوال. از زمان ثبت سفارش چه مدت طول میکشه تا سفارش به دستمون برسه؟

    پاسخ
    • با عرض سلام و وقت بخیر. به محض قطعی شدن و ثبت سفارش ، از سوی خانواده فلز مال اقدام به پیگیری سفارش از جمله بارگیری، کنترل بار, هماهنگی و تماس مداوم با سفارش دهنده و … میشه. بسته به مسافت مبدا تا مقصد سفارش دهنده ار دو روزکاری تا حداکثر یک هفته کاری محصول تحویل داده میشه. خانواده فلز مال از زمان ثبت سفارش تا بعد از تحویل محصول همراه شماست.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست