جهت خرید ورق ( بهترین قیمت ورق) و خرید تسمه ( بهترین قیمت تسمه ) با فلزمال در تماس باشید و از مشاوره رایگان کارشناسان فلزمال استفاده کنید . تسمه ها و ورق ها هر دو جزء محصولات فولادی هستند که در زمینه های مختلف صنعت و ساختمان سازی از آنها استفاده می شود. با نگاه اجمالی به هر دو چیزی که مشاهده می‌شود یکسری صفحه های برش خورده در جنس ها و ابعاد مختلف است؛ اما با توجه به ویژگی ها و کاربرد هایی که این دو در صنایع مختلف دارند تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. جهت خرید میلگرد زاگرس با دفتر فروش میلگرد زاگرس به شماره  09133136049 تماس بگیرید .

کاربرد تسمه و نکات خرید ورق و خرید تسمه :

تسمه ها جزو مقاطع فلزی برش خورده هستند که با استفاده از یک سری برش های یکسان و صاف به ابعاد مد نظر درآمده‌اند و از ورق های مختلف فولادی، تسمه ها را تولید می کنند.تسمه های فلزی، استیل، پلاستیکی، نخی، آلومینیومی و آهنی و غیره در بازار وجود دارند که پر کاربرد ترین و مهمترین تسمه ها ، تسمه های آهنی هستند که به دو نوع تسمه های نوردی و تسمه های ماشین کاری تقسیم می‌شوند .جهت خرید ورق ( بهترین قیمت ورق) و خرید تسمه ( بهترین قیمت تسمه ) با فلزمال در تماس باشید و از مشاوره رایگان کارشناسان فلزمال استفاده کنید .

تسمه های نوردی با استفاده از ضایعات آهن تولید می‌شوند و ابعاد طولی مختلفی دارند که از 4 تا 7 متر متغیر است. ولی تسمه های ماشینکاری از ورق های فابریک و درجه یک یکدست و شاخه‌ ای تشکیل شده و دارای ابعاد 6 متر می باشند.

 به همین دلیل قیمت تسمه های آهنی ماشینکاری شده نسبت به تسمه های نوردی بالاتر است و کیفیت بیشتری دارد و بیشترین استفاده را در صنعت سازه های فلزی دارد. بنابراین از تسمه ها در زمینه های مختلف صنعتی استفاده می شود و همان طور که گفته شد جنس های مختلف گالوانیزه، آهنی، استیل، آلیاژی و غیره دارند که در مقوله جدا به صورت کامل در رابطه با تسمه و انواع کاربردهای آن در زمینه های مختلف صحبت کرده ایم . از جمله کاربردهای تسمه در صنعت ساختمان سازی پل‌های کارخانجات و پله سازی در ساختمان ها و پوشش کف می باشد. جهت خرید ورق ( بهترین قیمت ورق) و خرید تسمه ( بهترین قیمت تسمه ) با فلزمال اهن الات کیانی در تماس باشید و از مشاوره رایگان کارشناسان فلزمال استفاده کنید .

خرید تسمه و خرید ورق و تفاوت انها

تعریف و کاربرد ورق فولادی

ورق های فولادی از فلزات مختلف آهنی و غیر آهنی تولید شده اند و در انواع مختلف ورق های گالوانیزه، ورق رنگی، ورق سیاه و غیره در بازار موجود هستند که جنس های متفاوتی دارند و همان طور که از نامشان پیداست به صورت ورق تولید و عرضه می شوند که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند که با کاربرد آنها هم راستا می باشد.جهت خرید ورق ( بهترین قیمت ورق) و خرید تسمه ( بهترین قیمت تسمه ) با فلزمال در تماس باشید و از مشاوره رایگان کارشناسان فلزمال استفاده کنید . در ادامه با تعریف مختصری از انواع ورق ها با آنها آشنا خواهید شد و یکی از مهم‌ترین کاربردهای آنها را مشاهده خواهید کرد. جهت خرید میلگرد و خرید پروفیل با فلزمال در تماس باشید .

  1. ورق فولادی: محصولی که از جنس فولاد تهیه شده است.
  2. ورق سیاه: روی آن صیقلکاری انجام نشده و اکسید سطح آن را پوشانده است.
  3. ورق روغنی: ورق سیاه با حذف ناخالصی و روش نورد سرد به روغنی تبدیل می شود.
  4. ورق گالوانیزه: که سطح آن با فلز روی پوشش داده شده است.
  5. ورق رنگی: سطح ورق های گالوانیزه روغنی با رنگ های مختلف پوشش داده شده است.
  6. ورق آجدار: این ورق حاصل شکل دهی مدل های ST37 و ST52 است و سطح آن آجدار می باشد.
  7. ورق اسیدشویی: همانطور که از نام آن پیداست، فلزی که وارد استخر اسید شده و ناخالصی های آن حذف می گردد.
  8. کرکره: از ابتدایی ترین نوع می باشد و برای سقف شیروانی و چنین مواردی کاربردی است.

همانطور که اشاره شد ورق ها در ضخامت و ابعاد مختلفی ارائه می‌شوند که در دسته ضخیم و نازک و متوسط قرار دارند که ضخامت آنها در دسته بندی های مختلف از این قرار است. جهت خرید ورق ( بهترین قیمت ورق) و خرید تسمه ( بهترین قیمت تسمه ) با فلزمال در تماس باشید و از مشاوره رایگان کارشناسان فلزمال استفاده کنید .

  • نوع نازک ضخامتی 0٫1 تا 2٫75 میلی متر
  • نوع متوسط ضخامتی حدود تا 4٫75 میلی متر
  • نوع ضخیم ضخامت 5 میلی تری به بالا
خرید ورق و خرید تسمه در فلزمال

ورق های فولادی هم در انواع مختلف ساده، خشت دار و لژ دار طبقه‌بندی می‌شوند که در زمینه های مختلفی از آنها استفاده می شود که در ادامه با برخی از کاربردهای ورق آجدار آشنا خواهید شد.جهت خرید ورق ( بهترین قیمت ورق) و خرید تسمه ( بهترین قیمت تسمه ) با فلزمال در تماس باشید و از مشاوره رایگان کارشناسان فلزمال استفاده کنید .

  • خودروسازی و صنایع حمل ونقلی
  • صنایع دریایی و کشتی سازی
  • انواع سازه های هوایی و هواپیماسازی
  • لوازم خانگی
  • ساخت سطح های فلزی
  • ساخت مخازن
خرید ورق و خرید تسمه در فلزمال

تفاوت های عمده تسمه و ورق

همان طور که در خلال مطلب به آن اشاره شد تسمه و ورق با اینکه تقریباً جنس و پایه یکسانی دارند، تفاوت اصلی آنها در ابعاد و کاربرد آنها می باشد و در مواردی که بیشتر از همه نیاز به استحکام و مقاومت مدنظر باشد از تسمه های آهنی استفاده می‌کنند. ولی در هر دو محصول فولادی یعنی در تسمه ها و ورق ها از نورد کاری برای تولید محصولات استفاده شده است و هر دوی آنها تنوع بالایی دارند.جهت خرید ورق ( بهترین قیمت ورق) و خرید تسمه ( بهترین قیمت تسمه ) با فلزمال در تماس باشید و از مشاوره رایگان کارشناسان فلزمال استفاده کنید .

بیشترین کاربرد تسمه های آهنی در ساختمان سازی می باشد و در صنایع مختلف از ورق ها استفاده می شود و همان طور که اشاره شد ضخامت و ابعاد متفاوتی دارند که متناسب با نوع کاربرد آنها است و از جنس های فلزی آهنی و غیر آهنی تولید می‌شوند که با شناخت کامل محصولات و آگاهی از هدف میتوانید با بررسی قیمت ورق و قیمت تسمه بهترین خرید را انجام دهید.

مباحث تکمیلی در مورد تسمه

یکی از پرکاربردترین مصالح فولادی در زمینه صنعت و ساختمان سازی تسمه ها هستند که با برش های یکسان روی ورق های مختلف ایجاد می شوند و معمولاً به صورت رول یا کویل و تخت یا فلت تولید شده و در بازار عرضه می شوند.

 به طور استاندارد طول آنها 6 و 12 متر و عرض آن ها به صورت متغیر از 20 تا 60 میلیمتر می‌باشد و ضخامت آنها نیز 2 میلیمتر تا 20 میلیمتر است و با توجه به نوع کاربرد اندازه های تسمه ها متفاوت خواهد بود. تسمه ها با توجه به نحوه تولید به دو صورت ماشینکاری و نوردی تقسیم می شوند که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.جهت خرید ورق ( بهترین قیمت ورق) و خرید تسمه ( بهترین قیمت تسمه ) با فلزمال در تماس باشید و از مشاوره رایگان کارشناسان فلزمال استفاده کنید .

 تسمه ماشین کاری چیست؟

تسمه های ماشینکاری از ورق های فابریک و درجه یک بریده می‌شوند که یک دست بوده و طول آنها 6 متر است و لبه های آن ها صاف می باشد و نسبت به ورق های تسمه های نوردی کیفیت بالاتر و قیمت بیشتری دارند و هم به صورت متری و هم رولی قابل ارائه هستند.

تسمه نوردی چیست؟

چنانچه تسمه ها از ضایعات آهن و به صورت ذوبی تولید شده باشند طول متفاوتی بین 5 تا 6.5 متر خواهند داشت و ابعاد آنها هم از منفی 1 تا مثبت 1 میلی متر تفاوت دارد. نوع فابریک تسمه ها از نوع نوردی می باشد و از نورد شمش فولادی در کارخانه ها به دست می آیند و کیفیت بالاتر و تمیزتری نسبت به نوع نوردی معمولی دارند که در کارگاه ها معمولا تولید می شوند. طول تسمه های نوردی 6 متر می باشد و ابعاد آن ها تلورانس یک میلیمتر دارد.جهت خرید ورق ( بهترین قیمت ورق) و خرید تسمه ( بهترین قیمت تسمه ) با فلزمال در تماس باشید و از مشاوره رایگان کارشناسان فلزمال استفاده کنید .

جنس تسمه فولادی

به طور کلی تسمه هایی که در زمینه صنعت و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند در دو جنس فلزی و غیرفلزی تولید و در بازار عرضه می‌شوند که اصلی‌ترین تفاوت آنها در استحکام کششی این دو نوع تسمه می باشد ، زیرا تسمه های غیر فلزی برای بسته بندی وسایل سبک تری مثل بطری نوشابه، مصالح ساختمانی، لباس و کاغذ و الیاف اکریلیک استفاده می‌شوند.

ولی از تسمه های فلزی با توجه به اینکه استحکام بیشتری دارند می‌توان در بسته بندی وسایل سنگین تر مثل کلاف ورق های فولادی ، شمش‌های آلومینیوم، لوله و پروفیل الوار و مس و همچنین بستن ماشین آلات سنگین روی پالت برای جابجایی از آنها استفاده کرد.

علاوه بر آن در بسته بندی اجسام داغ نیز از تسمه های فلزی استفاده می‌کنند و استفاده از تسمه ها رو به گسترش است . جنس تسمه های فلزی معمولاً علاوه بر آهن از ورق‌های گالوانیزه است. ورق استیل ، ورق های فولادی و ck45 و آلیاژی تولید می‌شوند.

تسمه ها ویژگی های مختلفی دارند که مهمترین آنها مقاومت نسبت به حرارت می باشد. البته ورق هایی که از این فلزات غیرآهنی باشند به صورت تسمه در بازار وجود دارند .

در ادامه با کاربرد تسمه در ساختمان سازی و صنعت بیشتر آشنا خواهید شد و همانطور که گفته شد تسمه ها علاوه بر مقـاومت نسبت بـه حرارت ، در همه روش‌های جوشکاری ذوبی و جوشکاری برقی لب به لب ضربه ‌ای، مخازن تحت فشار، لوله‌های تحت فشار و تاسیسات و دیگ بخار نیز مورد استفاده قرار می گیرند .جهت خرید ورق ( بهترین قیمت ورق) و خرید تسمه ( بهترین قیمت تسمه ) با فلزمال در تماس باشید و از مشاوره رایگان کارشناسان فلزمال استفاده کنید .

علاوه بر موارد مذکور، تسمه ها از جنس های دیگری هم ساخته می‌شوند که به آنها اشاره خواهیم کرد و همچنین موارد استفاده از تسمه های غیر آهنی را شرح خواهیم داد.

کاربرد تسمه در صنعت و ساختمان سازی

تسمه ها با توجه به طول و عرض و ضخامت و جنسی که دارند، در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند . در ادامه با مهم ترین آن ها آشنا خواهید شد جهت خرید ورق ( بهترین قیمت ورق) و خرید تسمه ( بهترین قیمت تسمه ) با فلزمال در تماس باشید و از مشاوره رایگان کارشناسان فلزمال استفاده کنید :

کاربرد تسمه های فلزی :

  • استفاده در کابل تلفن و برق
  • استفاده در بسته ‌بندی بارهای سنگین
  • استفاده در در مواردی که نیاز به مقاومت و استحکام بخشی بالا باشد
  • استفاده در صنایع ترابری ، فلزی ، شیشه ، چوب ، موزاییک و کارخانجات تولیدی
  • استفاده در ساخت بادبند و اتصال آن
  • استفاده در در داخل جان تیرآهن و وصله کردن آن
  • استفاده به جهت پر کردن فضای خالی و یک دست سازی سطح در صنعت درب و پنجره

تسمه استیل چیست؟

تسمه استیل به استیلی گفته می شود که در ضخامت‌های مختلف تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع نوعی ورق استیل صیقل خورده هستند که در ضخامت‌های کم از آن ها استفاده می شود. جهت خرید ورق ( بهترین قیمت ورق) و خرید تسمه ( بهترین قیمت تسمه ) با فلزمال در تماس باشید و از مشاوره رایگان کارشناسان فلزمال استفاده کنید .

  • کاربرد تسمه استیل
  • صنایع کابل برق و تلفن
  •  لوازم آشپزخانه
  •  لوازم چاقو سازی
  •  وسایل جراحی
  •  صنایع اتومبیل سازی
  •  صنایع لوله سازی و درسازی
  • موارد استفاده تسمه فولادی سرد

در ضمن تسمه ای که از فولاد طی نورد سرد تولید شده باشد ، در مقایسه با نمونه نورد گرم کاربرد بیشتری دارد.

  • کابل برق و تلفن
  • کابل مخابرات
  •  صنایع اتومبیل سازی
  •  صنایع دوچرخه سازی
  •  ترانسفورماتور
  •  لوازم خانگی
  •  رادیاتور

کاربردهای تسمه فولادی نورد گرم

  •   صنایع بسته بندی
  •  درب و پنجره

گریتینگ ها نیز از تسمه تولید می شوند که نوعی شبکه فولادی هستند و به علت مقاومت بالا، امکان عبور نور و هوا، زیبایی ظاهری و قیمت کم ، کاربردهای زیادی در زمینه ها مختلف دارند . گریتینگ ها به دلیل داشتن مقاومتش بالا، برای پوشش کف و پله  کارخانه ‌ها و ساختمان‌ ها مورد استفاده قرار می گیرند.جهت خرید ورق ( بهترین قیمت ورق) و خرید تسمه ( بهترین قیمت تسمه ) با فلزمال در تماس باشید و از مشاوره رایگان کارشناسان فلزمال استفاده کنید .

فهرست