چند اشتباه رایج هنگام خرید تیراهن در بازار روز اصفهان ( بهترین قیمت تیراهن اصفهان)

چکیده در مورد تیراهن

بهترین قیمت تیراهن ( نرخ تیراهن ) را در فلزمال استعلام بگیرید .  تیرآهن یکی از مهم ترین پروفیل های فولادی در صنعت ساختمان است که در اکثر ساختمان های با اسکلت فلزی کاربرد دارد. تیرآهن معمولا در ساختمان به عنوان تیر یا ستون و… به صورت تکی یا دوبل استفاده میشود که وظیفه تحمل بار وارده به ساختمان و انتقال بار به سایر اعضا را بر عهده دارد. تیرآهن ها نقش اساسی در سازه دارند و باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند، بنابراین باید در انتخاب و خرید آنها نهایت دقت را به کار ببریم تا بهترین عملکرد را از آنها مشاهده کنیم. زیرا در صورت استفاده از تیرآهن سبک یا بی کیفیت، عمر سازه کاهش یافته و امنیت ساختمان به خطر می افتد. جهت خرید تیراهن و همچنین خرید میلگرد به خصوص میلگرد زاگرس و اگاهی از قیمت میلگرد به خصوص میلگرد زاگرس و خرید اهن با شماره 09133136049 در تماس باشید .چند اشتباه رایج هنگاه خرید تیراهن در بازار روز اصفهان ( راهنمای خرید تیراهن) با فلزمال در تماس باشید .

[elfsight_click_to_call id=”1″]

مشخصات انواع تیراهن

تیرآهن ها از یک مقطع به شکل H برعکس تشکیل شده اند و شامل دو عضو جان و بال میباشند. به دو بخش پایین و بالای مقطع بال تیرآهن و به فاصله پشت تا پشت بال ها جان تیرآهن گفته میشود. بهترین قیمت تیراهن ( نرخ تیراهن ) را در فلزمال استعلام بگیرید . چند اشتباه رایج هنگاه خرید تیراهن در بازار روز اصفهان ( راهنمای خرید تیراهن) با فلزمال در تماس باشید . نمره هر پروفیل با ارتفاع آن یا همان طول جان تیرآهن مشخص میشود. تیرآهن ها در ایران از شماره 12 تا 30 و در شاخه های 12 متری و از نوع سبک یا سنگین تولید میشوند. برای انتخاب یک تیرآهن ابتدا باید نوع پروفیل مدنظر را تعیین کنیم. تیرآهن ها به سه دسته اصلی IPE ، INP و IPB تقسیم میشوند. همچنین نوعی تیرآهن معروف به نام لانه زنبوری وجود دارد که برای تهیه آن، ابتدا جان یک تیرآهن را بصورت ذوزنقه ای برش می دهند و سپس به روشهای مختلف آنها را به هم جوش می دهند که باعث بوجود آمدن حفره های شش ضلعی در جان تیرآهن می شود.

انواع کارخانه تیراهن در ایران

مهمترین ویژگی انتخاب یک تیرآهن وزن آن میباشد که آن هم بر اساس کشور و کارخانه تولیدکننده و استانداردی که تحت آن ساخته شده است متغیر میباشد. همچنین خرید اهن و کیفیت آن از عوامل موثر در انتخاب تیرآهن میباشد. در بین کارخانه های تولیدکننده تیرآهن، محصولات کارخانه ذوب آهن اصفهان که به تیرآهن ذوب معروف هستند دارای بیشترین وزن و مرغوب ترین و با کیفیت ترین نوع میباشند. ضمنا مشخصات فنی تمام تیرآهن های ذوب مطابق با جدول اشتال میباشد، لذا قیمت آن همواره از سایر کارخانه ها بالاتر است. بارزترین روش تشخیص تیرآهن ذوب حک شدن آرم ESCO بر یک طرف بال به فاصله دو متر می باشد. تیرآهن های وارداتی اختلاف وزن کمی با تیرآهن ذوب دارند و ارزان تر میباشند. چند اشتباه رایج هنگاه خرید تیراهن در بازار روز اصفهان ( راهنمای خرید تیراهن) با فلزمال در تماس باشید .همچنین برندهای مختلف زیادی در بازار تیرآهن ایران موجود میباشند که وزن آنها از وزن تیرآهن ذوب کمتر است و قیمت پایین تری دارند. این برندها شامل اهواز، فولاد البرز ایرانیان (فایکو)، یزد، آرین، ظفر بناب، ناب تبریز و… میباشند. بهترین قیمت تیراهن ( نرخ تیراهن ) را در فلزمال استعلام بگیرید . این برندها استاندارد مخصوص خودشان و موارد مصرف گوناگونی دارند و از لحاظ اقتصادی به صرفه هستند.

نکات ضروری هنگام خرید تیراهن

  • قبل از هرکاری ابتدا باید نوع دقیق تیرآهن مورد نیاز و مشخصات آن را تعیین کنیم تا متحمل خسارات ناشی از خرید اشتباه نشویم.چند اشتباه رایج هنگاه خرید تیراهن در بازار روز اصفهان ( راهنمای خرید تیراهن) با فلزمال در تماس باشید .بهترین قیمت تیراهن ( نرخ تیراهن ) را در فلزمال استعلام بگیرید .
  • قبل از انتخاب بهتر است از کارشناسان فلزمال مشاوره لازم را بگیرید.
  • خرید تیرآهن از کارخانه به صورت وزنی و کیلوگرم انجام میشود ولی در بازار به صورت شاخه ای به خرید و فروش میشود.
  • با توجه به اوضاع بازار فولاد در کشور، قیمت ها مدام در حال تغییر میباشد و باید آخرین و به روز ترین قیمت را استعلام کنیم.
  • برای مشاهده به روز ترین قیمت تیرآهن در کارخانه و بازار، همچنین دریافت پیش فاکتور به صفحه محصول تیرآهن مراجعه فرمائید.
  • همچنین لازم است در هنگام تحویل بار آن را کاملا بررسی کنیم.
  • تعداد شاخه ها و وزن تیرآهن ها را کنترل کنیم. شکل و رنگ و کیفیت ظاهری و عدم زنگ زدگی و خوردگی و عدم کمانش تیرآهن ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

چند اشتباه متداول هنگام خرید تیرآهن‌

ما اغلب با سوالات و تصورات اشتباهی درباره اشکال، مدل‌ها و خرید تیرآهن‌ها مواجه هستیم.
اغلب این نگرانی‌ها گسترده هستند. واقعیت این است که انواع مختلفی از ترکیبات ضد زنگ و آلیاژها وجود دارد. همه تیرآهن‌های ضد زنگ از ویژگی‌های مشابه یکدیگر برخوردار نمی‌باشند.
بنابراین سعی می‌کنیم تصورات اشتباهی که درباره تیرآهن‌های ضد زنگ وجود دارد را عنوان کنیم. چند اشتباه رایج هنگاه خرید تیراهن در بازار روز اصفهان ( راهنمای خرید تیراهن) با واتس اپ فلزمال در تماس باشید .بهترین قیمت تیراهن ( نرخ تیراهن ) را در فلزمال استعلام بگیرید .

اشتباهات متدوال هنگام خرید تیرآهن‎

رایج‌تریتن اشتباهات هنگام خرید تیرآهن‌ها عبارتند از همچنین بهترین قیمت تیراهن ( نرخ تیراهن ) را در فلزمال استعلام بگیرید :

  • تمام آلیاژهای ضد زنگ یکسان می‌باشند.
  • تیرآهن ضد زنگ خاصیت مغناطیسی ندارد.
  • تیرآهن‌های ضد زنگ، دچار زنگ‌زدگی نخواهند شد.
  • تمیز کردن تیرآهن‌های ضد زنگ مشکل می‌باشد.
  • تیرآهن‌های فولادی غیر قابل بازیافت می‌باشند.
  • تیرآهن‌های فولادی ضد زنگ گران می‌باشند.
  • تمام تیرآهن‌های ضد زنگ دارای خواصی مشابه در برابر خوردگی می‌باشند.
  • تمام تیرآهن‌های فولادی، سخت و مقاوم می‌باشند.

تمام آلیاژهای ضد زنگ یکسان می‌باشند

پنج دسته اساسی از تیرآهن‌های ضد زنگ وجود دارد که هر کدام دارای آلیاژهای متفاوتی می‌باشند. چند اشتباه رایج هنگاه خرید تیراهن در بازار روز اصفهان ( راهنمای خرید تیراهن) آلیاژهای فلزی در ترکیب با دو یا چند عنصر فلزی ساخته می‌شوند. در هر رده، نمره‌بندی بر اساس نوع آلیاژ تیرآهن مشخص می‌شود. اعداد نشان دهنده آلیاژهایی هستند که بخشی از هر ماده را تشکیل می‌دهند. به عنوان مثال، سری 300 حاوی کروم و نیکل و سری 400 حاوی نیکل می‌باشد.بهترین قیمت تیراهن ( نرخ تیراهن ) را در فلزمال استعلام بگیرید .  دسته اساسی تیرآهن‌های ضد زنگ طبقه‌بندی شده‌اند:

  •  آهن
  • آستنیک
  • مارتنزیت
  • تیرآهن‌های تقویت شده
  • مقاوم در برابر رسوب

آهن

تیرآهن‌های شامل آلیاژ کروم و کربن، مقاوم در ترک خوردگی در برابر فشار و مناسب برای استفاده در دریا می‌باشند.
این به قسمت‌های نازک‌تر تیرآهن که به جوشکاری نیاز ندارند محدود می‌شود.

آستنیک

این نوع یکی از رایج‌ترین تیرآهن‌های ضد زنگ می‌باشد.
این تیرآهن شامل کربن، نیتروژن، نیکل و منگنز می‌باشد. زمانی که کروم و مولیبدن به آن اضافه می‌شود، در برابر خوردگی مقاوم خواهد شد.

مارتنزیت

این تیرآهن شامل کروم با سطح کربن بالا می‌باشد. مارتنزیت عمدتا برای ورقه‌های تیرآهن استفاده می‌شود.

تیرآهن‌های تقویت شده

تیرآهن‌های تقویت شده یا دوبلکس قدرت بسیار بیشتری نسبت به انواع تیرآهن‌های ضد زنگ دارند. همچنین مقاومت آن‌ها در برابر ترک خوردگی بسیار بالا می‌باشد.

مقاوم در برابر رسوب

هنگامی که مس و آلومینیوم به تیرآهن اضافه شود، خاصیت ضد زنگ تیرآهن تشدید می‌شود و می‌تواند قدرت بسیار بالایی داشته باشد.چند اشتباه رایج هنگاه خرید تیراهن در بازار روز اصفهان ( راهنمای خرید تیراهن) با فلزمال در تماس باشید . مقاومت در برابر خوردگی این آلیاژ مشابه تیرآهن آستنیت معمولی می‌باشد.بهترین قیمت تیراهن ( نرخ تیراهن ) را در فلزمال استعلام بگیرید .

تیرآهن ضد زنگ خاصیت مغناطیسی ندارد

اگر تا به حال سعی کرده‌اید که یک آهنربا را بر روی یک تیرآهن فولادی ضد زنگ قرار دهید، ممکن است متوجه شده باشید که آن را حفظ نخواهد کرد. برخی از تیرآهن‌های فولادی بیشتر از برخی دیگر خاصیت مغناطیسی دارند. چهار نوع از پنج نوع اصلی تیرآهن‌های فولادی دارای خواص مغناطیسی می‌باشند. آهن، مارتنزیت، تیرآهن‌های تقویت شده و مقاوم در برابر رسوب، دارای درجه مغناطیسی می‌باشند، تنها آستنیت از این خاصیت بهره‌مند نمی‌باشد. بهترین قیمت تیراهن ( نرخ تیراهن ) را در فلزمال استعلام بگیرید .

تیرآهن‌های ضد زنگ، دچار زنگ‌زدگی نخواهند شد

در واقع با گذر زمان ممکن است تیرآهن‌های فولادی ضد زنگ دچار زنگ‌زدگی شوند.بهترین قیمت تیراهن ( نرخ تیراهن ) را در فلزمال استعلام بگیرید .
بسیاری از ترکیبات و مواد در این تیرآهن‌ها وجود دارند که برخی از آن‌ها بیشتر دچار زنگ‌زدگی و خوردگی می‌شوند و نسبت به سایر مواد حساس‌تر می‌باشند. اساسا تیرآهن‌های آلیاژی ضد زنگ با مقادیر بالاتری از کروم بیشتر از سایر تیرآهن‌ها مقاوم به خوردگی می‌باشند. کروم، با ایجاد یک لایه محافظت در سطح تیرآهن‌ها، آن‌ها را در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاوم خواهند کرد. عوامل محیطی نیز باید مورد توجه قرار گیرند. قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، باران اسیدی و سایر آلاینده‌ها می‌تواند بر روی تیرآهن‌ها تاثیر گذاشته و بسیاری از خواص آن‌ها را از بین ببرد. چند اشتباه رایج هنگاه خرید تیراهن در بازار روز اصفهان ( راهنمای خرید تیراهن) چند اشتباه رایج هنگاه خرید تیراهن در بازار روز اصفهان ( راهنمای خرید تیراهن) با واتس اپ ما در تماس باشید .

تمیز کردن تیرآهن‌های ضد زنگ مشکل می‌باشد

تیرآهن‌های ضد زنگ بر خلاف باور عموم، یکی از ساده‌ترین مواد برای تمیز کردن می‌باشند. هر چند به دلیل خواص موجود در آن اثر انگشت و یا بسیاری از لکه‌ها بر روی آن باقی می‌ماند، با این حال پاک کردن آن‌ها با آب و صابون یا حتی شیشه پاک کن به سادگی انجام می‌گیرد. تمیز کردن سطح تیرآهن باعث می‌شود که درخشندگی آن به حالت اولیه خود باز گردد. یکی از جدیدترین تیرآهن‌های فولادی، تیرآهن‌های سیاه و سفید می‌باشند، این ماده تاریک‌تر از تیرآهن‌های معمولی بوده و لکه‌ها را به وضوح نشان نمی‌دهد.  تیرآهن‌های فولادی ضد زنگ به راحتی تمیز و استرلیزه می‌شوند، به همین دلیل است که از آن‌ها در بسیاری از آشپزخانه‌های تجاری و تجهیزات پزشکی استفاده می‌شود. مزایای تیرآهن‌ها به همراه خرید اهن که برای مصرف کننده بسیار مقرون به صرفه می‎باشد از دلایل عمده متقاضی برای این محصول، به شمار می‌آید. چند اشتباه رایج هنگاه خرید تیراهن در بازار روز اصفهان ( راهنمای خرید تیراهن) با فلزمال در تماس باشید .بهترین قیمت تیراهن ( نرخ تیراهن ) را در فلزمال استعلام بگیرید .

تیرآهن‌های فولادی غیر قابل بازیافت می‌باشند

به طور کلی می‌توان گفت که فولاد یکی از پایدارترین مواد می‌باشد، زیرا به صورت 100 درصد قابل بازیافت می‌باشد. عناصر ساختمانی فولادی از جمله تیرآهن‌های فولادی را می‌توان بازیافت کرد.
تیر آهن‌های فولادی و مزایای زیست محیطی آن، تیرآهن‌های فولادی را به انتخاب مناسبی برای ساخت و ساز تبدیل کرده است.بهترین قیمت تیراهن ( نرخ تیراهن ) را در فلزمال استعلام بگیرید .
برای برش تیرآهن‌های فولادی به ابعاد کوچک‌تر مورد نیاز، از تکنولوژی لیزر استفاده می‌شود، این باعث می‌شود که ضایعات کمتری تولید شوند. مواد زائد تولید شده و یا تیرآهن‌های استفاده شده، هر دو در نهایت قابل بازیافت خواهند بود.

تیرآهن‌های فولادی ضد زنگ گران می‌باشند

شاید تیرآهن‌های فولادی ضد زنگ گران‌تر از تیرآهن‌های کربنی تمام شوند، با این حال عملکرد تیرآهن‌های فولادی ضد زنگ بسیار بالاتر و بهتر از انواع تیرآهن می‌باشد. به همین دلیل تیرآهن‌های فولادی ضد زنگ با خواص و ویژگی‌هایی که ارائه می‌کنند، بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر مدل‌های تیرآهن می‌باشند. تیرآهن‌های کربنی از خاصیت ضد زنگ و مقاومت در برابر خوردگی برخوردار نمی‌باشند و حتی اگر هزینه اولیه نصب آن‌ها کم باشد، لازم است که برای حفاظت از آن‌ها در برابر خوردگی، آن‌ها را رنگ‌آمیزی کنید.

به صورتی که در بهترین و بالاترین کیفیت، ویژگی‌های بسیار مهمی را برای فعالان در صنعت ساختمان سازی ارائه می‌دهد و می‌تواند یک سرمایه‌گذاری مناسب برای آن‌ها به شمار رود.
زیرا محصولات قوی و بادوام، نیاز به تعمیرات و نگهداری کمتری خواهند داشت و از آنجایی که تیرآهن‌های فولادی قابل بازیافت می‌باشند، هزینه‌های جانبی استفاده از آن بسیار کمتر خواهد بود.
با این حال لازم است برای خرید میلگرد، تیرآهن و سایر مصالح پرکابرد برای پروژه‌های مختلف ساختمانی ویژگی‎ها، کیفیت و قیمت مصالح را در نظر بگیرید . چند اشتباه رایج هنگاه خرید تیراهن در بازار روز اصفهان ( راهنمای خرید تیراهن) با فلزمال در تماس باشید . بهترین قیمت تیراهن ( نرخ تیراهن ) را در فلزمال استعلام بگیرید .

تمام تیرآهن‌های ضد زنگ دارای خواصی مشابه در برابر خوردگی می‌باشند

مقاومت در برابر خوردگی در تیرآهن‌های ضد زنگ اغلب به محتوای آن‌ها بستگی دارد.
سطح و ساختار تیرآهن‌ها یکی از عوامل مهم و موثر در مقاومت آن‌ها در برابر خوردگی می‌باشد.

 تمام تیرآهن‌های فولادی، سخت و مقاوم می‌باشند

سختی به عنوان یک ویژگی برای مقاومت تیرآهن‌های فولادی در برابر تخریب تعریف شده است.
همانند موارد دیگر، سختی تیرآهن‌ها به آلیاژهای به کار رفته در آن بستگی دارد. بهترین قیمت تیراهن ( نرخ تیراهن ) را در فلزمال استعلام بگیرید . افزایش میزان کربن در تیرآهن باعث افزایش سختی و قدرت آن خواهد شد، در نتیجه سختی‌پذیری بهبود می‌یابد. با این حال بهتر است توجه داشته باشید که کربن هم دچار شکنندگی و جوش‌پذیری می‌باشد. از این رو تیرآهن‌های فولادی برای انواع اتصالات سازه‌های فلزی کاربرد دارند. چند اشتباه رایج هنگاه خرید تیراهن در بازار روز اصفهان ( راهنمای خرید تیراهن) با فلزمال در تماس باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست