کارخانه فولاد داشتن دیگر ژست سیاسی نیست

کارخانه فولاد داشتن دیگر ژست سیاسی نیست
کارخانه فولاد داشتن دیگر ژست سیاسی نیست
اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در odnoklassniki
OK
اشتراک گذاری در vk
VK
اشتراک گذاری در reddit
Reddit
اشتراک گذاری در mix
Mix
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در stumbleupon
StumbleUpon
5/5

زمانی که صنعت فولاد کشور در چند دهه پیش توسط روس ها در اصفهان تاسیس شد، رونق نمایانی به شهر اصفهان و شهرهای اطراف آن بخشید. متخصصینی که در سال ها شهر بزرگ اصفهان را برای فولاد سازی برگزیده بودند، نیک می دانستند که این شهر به سبب برخورداری از منابع اب کافی، کارگران ارزان به آسودگی می تواند به شهر تهران و به طریق اولی به صنعت کشور جانی دوباره ببخشد. آن هنگام به اندازه ای صنعت فولاد کشور در شهر اصفهان رونق افزایی داشت که در طول زمان به «نماد» پیشرفت بدل شد.

کارخانه فولاد داشتن دیگر ژست سیاسی نیست

نویسنده: مهدی مالمیر

برای ما که همواره در دنیای شعر زندگی کرده ایم و سخنان فلسفی و عرفانی مان را در ردای شعر و آرایه های ادبی پ.شانده ایم، با نماد اندیشیدن یکی از معضلات کشور ما در همه حوزه ها اعم از سیایست و اقتصاد و صنعت می شود. در حوزه سیاست ما چه بسیار سیاستمدارانی که به نماد هر چه خوبی بدل شده اند و نزدیک شدن بدان ها و واکاوی کارنامه سیاسی و فکری ایشان بسیار دشوار شده است.

چه بسیار کوشندگان عرصه سیاست

از طرف دیگر، چه بسیار کوشندگان عرصه سیاست که به نماد خیانت و.. بدل شده اند و با برچسب های کهنه از آنها یاد می شود بی انکه گستره فعالیت انها زیر ذره بین جدی قرار بگیرد! این زیاده رفت تا اشاره شود به اینکه عرصه صنعت کشور ما نیز نمادپردازی های خسارت بار و هزینه ساز کم نیست! نمونه اش همین کارخانجات فولاد است که به نماد پیشرفت صنعت در کشور ما تبدیل شده اند.این داستان انجنان پُرآب چشم است که امروزه وقتی نماینده ای بر ان می شود تا کاری نمایان در افکار عمومی به انجام رساند،بی آنکه مجال تحقیق و تحفص به گروه های کارشناسی عرصه فولاد دهد وباز بی انکه فرصت دهد تا منابع ابی و ساختار های حمل و نقل شهرستانی را که نمایندگی آن را بر عهده دارد، به تندی و با شتابزدگی خسارت زننده، کارخانه فولادسازی ای علم می کند، کارخانه ای که نه تنها دردی از درد بیکاری جوانا و هزار درد دیگر شهرستان ها دوا نمی کند بیلکه خود باری بر دوش شهرستان می شود و پریشانی وبر سر پریشانی می افزاید!

کارخانه فولاد سازی

چراکه امروز کارخانه فولاد سازی بدل شده است به نماد فعالیت، دلسوزی و دستاویزی است برای نشان دادن نیمرخ خندان فلان سیاستمدار که در هنگامه انتخابات و نیازمندی به رای، بر روی کارخانه فولاد سازی ای که در فلان شهرستان پرت علم کرده است، رای شهروندان را به سبد خود جلب کند. این میان انچه به فنا می رود، سرمایه ای است که به زحمت انباشته می شود و با گردش یک سیاستمدار بی خبر از صنعت و به ویژه صنعت استراتزیک فولاد به باد فنا می رود. در حالی که در کشورهای پیشرفته در حوزه فولاد متخصص ترین کارشناسان در حال رصد جز به جز اسن صنعت هستند، در کشور ما انچه به بوته فراموشی میفتد یا در جدال های انتخاباتی به باد فراموشی سپرذده می شود، جانمایی درست تاسیسات فولادی است که با هزار پیچ و خم کارشناسی و فنی همراه است و کوچکترین ان می تواند میلیاردها پول را به چاه ویل اصراف سرازیر کند.

کارخانه فولاد ورشکسته

کارخانه فولاد ورشکسته یا تاسیساتی که در مناطق بدون امکانات در گرد و غبار فراموشی فرو می روند، جملگی نشان می دهد که نماد اندیشی در حوزه صنعت و فولاد تا چه اندازه به اقتصاد کشور ما ضرر رسانده است. نگاهی به کارخانه های معطل مانده در قسمت های شمالی کشور گواه محکمی بر این ادعاد هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست