قیمت میلگرد سمنان

بهترین قیمت میلگرد زاگرس در سمنان و همچنین قیمت میلگرد سمنان را با فلزمال تجربه کنید شماره تماس 09133136049 . جهت خرید میلگرد زاگرس در سمنان با اهن الات کیانی در تماس باشید . میتوانید فرم ثبت سفارش اهن الات را در زیر پر کنید . ما سابقه 50 ساله در خرید و فروش اهن الات داریم و اکثر همشهریان الیگودرزی و به خصوص همکاران محترم آهن الات کیانی را می شناسند .

مناسبترین قیمت میلگرد سمنان

چرا بازدید از شهر سمنان؟

  1. حتما تا به حال نام استان سمنان را شنيده ايد و يا شايد به اين استان سفر كرده ايد، اما اگر تا كنون به اين استان سفر نكرده‌ايد شايد به اين دليل است كه تصور مي‌كنيد اين استان منطقه اي كويري و عاري از هر گونه جاذبه گردشگري تاريخي، طبيعي و …. است. اگرچه مناطق كويري هم جاذبه‌هاي فراواني براي بسياري از گردشگران و دوستداران طبيعت‌ دارند اما تمام استان سمنان به كوير خلاصه نمي شود، اين استان داراي تنوع اقليمي متفاوتي است. استان سمنان سرزمين كوه و جنگل و كوير، آسماني صاف با شبهاي پرستاره، سرزمين گويش‌ها، مهد بزرگاني چون بايزيد بسطامي، شيخ ابوالحسن خرقاني، شيخ علاء الدوله سمناني، يغماي جندقي، منوچهري دامغاني و … است. در ايام تعطيلات اگر براي سفر به شهرهاي ديگر ايران در حال عبور از استان سمنان هستيد، كمي توقف كنيد، مطمئن باشيد كه طبيعت بكر و جاذبه هاي گردشگري استان سمنان، خاطرات فراوان و فراموش نشدني براي شما به همراه خواهد داشت.بهترین قیمت میلگرد سمنان به خصوص میلگرد زاگرس در سمنان با واتس اپ فلزمال در تماس باشید .

قیمت میلگرد سمنان

معرفی فلزمال

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

فلزمال را درشبکه های اجتماعی دنبال لایک حمایت کنید .

موقعیت جغرافیای سمنان

“سمنان” دارای موقعیت جغرافیایی بسیار ویژه ای ست که بر سر دو شاهراه اصلی کشورمان قرار گرفته و کاملا استراتژیک است. این استان در میان جاده اصلی تهران به سمت مشهد و جاده عبوری به سمت استان های شمال کشور نظیر: مازندران و گلستان قرار گرفته. سمنان از سمت شمال به استان های سرسبز گلستان و مازندران، از سمت مشرق به استان خراسان رضوی، از جنوب به استان های اصفهان و یزد و از سمت غرب به استان تهران ختم می شود.

 

اگر نگاهی به نقشه کشورمان بیاندازید متوجه می شوید که این استان بسیار بزرگ بوده و منطقه وسیعی را احاطه کرده است. مساحت این استان ۹۷۴۹۱ کیلومتر مربع است و حدود ۸٫۵ درصد از کل خاک کشورمان را به خود اختصاص داده است.


جغرافیا سمنان ترکیبی از دشت، جنگل، کوهستان و کویر است. این استان در قسمت های شمالی دشت کویر و دامنه های جنوبی رشته کوه البرز قرار گرفته است. موقعیت خاص جغرافیایی این استان و همچنین همجوار بودن آن با کوهستان و جنگل، تنوع اقلیمی زیادی به آن داده که جاذبه های طبیعی بسیار جالبی را خالق کرده است. پر جمعیت ترین شهر این استان، شهر سمنان است و دیگر شهرستان های آن شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدیشهر، میامی، آرادان و سرخه نام دارند.

بهترین قیمت میلگرد سمنان و همچنین قیمت میلگرد زاگرس در سمنان را با فلزمال تجربه کنید شماره تماس 09133136049 . جهت خرید میلگرد سمنان با واتس اپ فلزمال در تماس باشید .

قیمت میلگرد زاگرس در سمنان , قیمت میلگرد سمنان

پیشینه تاریخی سمنان

این سرزمین در گذشته جزو چهاردهمین ایالت تاریخی((ورن)) (ورنه) از تقسیمات شانزده گانه اوستایی در دوران باستان بوده است. قدر مسلم این است ورن یا ورنه متشکل از صفحات جنوبی البرز و خوار شامل سمنان، دامغان، خوار(گرمسار)، مهدیشهر، فیروزکوه، شهمیرزاد، لاسگرد، هفدر، ده نمک، آهوان، قوشه و نقاط کوهستانی مازندران بوده است.

 در تمام دوره حکومت مادها و هخامنشیان (کومیسنه) یا کومشان(قومس بعد از اسلام) جزو ایالت بزرگ((پارت)) یا پرثو به شمار می رفت. در این دوره سمنان شهر سرحدی ایالتهای پارت و ماد محسوب می‌شد و به همین علت برخی از مورخان، پیشینه این شهر را گاهی جزو ماد و گاهی جزو پارت به حساب می آورند. ایالت مذکور که در زمان ساسانیان به ((پشتخوار)) تغییر نام داده شامل همان شهرهایی بوده که در ایالت (ورن) متشکل بودند. حد غربی این ایالت(خوار) گرمسار فعلی، حد شرقی آن شاهرود و حد شمالی آن ایالت(پشتخوارگر) کوهستانهای جنوبی طبرستان بوده است. سمنان در دوره‌های بعد از اسلام جزو سرزمین تاریخی قومس(کومش) به شمار می آید و نام جغرافیایی قومس تا اواخر دوران قاجار بر سر زبانها بود.

بهترین قیمت میلگرد زاگرس در سمنان و همچنین قیمت میلگرد سمنان را با فلزمال تجربه کنید .

قیمت میلگرد زاگرس در سمنان , قیمت میلگرد سمنان

بهترین زمان سفر به سمنان

به شما توصیه می کنیم که قبل از سفر به هر استان یا شهری، آب تدا آب و هوای آن را بررسی کنید. بررسی آب و هوا از مهم ترین مقوله های سفر است که معمولا کسی زیاد به آن توجه نمی کند. برای تعیین بهترین زمان سفر به استان سمنان، باید مشخص کنید قصد سفر به کدام منطقه از آن را دارید. بیشتر مناطق استان سمنان دارای آب و هوای گرم و خشک است و برای سفر در فصل تابستان، زیاد مناسب نیست.

 

البته مناطق نسبتا سردسیر این استان نظیر شهمیرزاد، در تابستان و فصول گرم سال نیز پذیرای بسیاری از گردگشران داخلی و خارجی است. با این که زمستان های سمنان سرد و خشک است اما برای سفر به کویر باید در فصول سرد اقدام کنید. اما اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به این استان را بیان کنیم، فصل بهار را عنوان می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات اقامتی در سمنان را اختیار شما قرار دهیم.

بهترین قیمت میلگرد زاگرس در سمنان و همچنین قیمت میلگرد سمنان را با فلزمال تجربه کنید .

 

قیمت میلگرد زاگرس در سمنان , قیمت میلگرد سمنان

اثار ثبتی

 استان سمنان داراي بيش از يك هزار و 147 اثر تاريخي شناسايي شده است و تا كنون 711 اثر تاريخي، طبيعي و معنوي اين استان به ثبت ملي رسيده است.

642 اثر تاريخي استان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاريخانه دامغان، مجموعه تاريخي بسطام، آرامگاه شيخ ابوالحسن خرقاني، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان، كاروانسراي دهنمك و …. از جمله آثار تاريخي ثبت شده در فهرست ملي است.

هشت اثر طبيعي استان نيز در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است و اين آثار شامل درخت كهنسال چنار سوخته صح، درخت گردوي كهنسال تويه و درخت ارس كهنسال ديباج در دامغان، غار افتر در سرخه، جنگل ابر در شاهرود، درخت چنار كهنسال امامزاده يحيي(ع)، درخت چنار دوقلوي چاشم و درخت گردوي كهنسال كمان رستم در مهديشهر است.

61 اثر معنوي استان شامل مراسم معنوي، صنايع دستي، فنون سنتي و … نيز در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

مراسم گل غلتان نوزاد در دامغان، نذر سمنو پزان در سمنان، تهيه آب دعا در شاهرود، آئين‌هاي مرتبط با ازدواج در استان، نخل‌گرداني در مهديشهر و شهميرزاد از جمله مراسم معنوي ثبت شده در فهرست ملي است.

مفرش‌بافي پاده، دست‌بافته هاي سنتي اميريه، نظام آبياري دامغان و سمنان، جاجيم‌بافي در سمنان، مهارت شماره‌دوزي سنگسري، مهارت فن لاك‌تراشي كالپوش و … نيز از جمله صنايع دستي و فنون سنتي استان سمنان است كه به ثبت آثار ملي رسيده است.

بهترین قیمت میلگرد زاگرس در سمنان و همچنین قیمت میلگرد سمنان را با فلزمال تجربه کنید .

محیز زیست سمنان

استان سمنان به دلیل داشتن مناطق و موقعیت مناسب طبیعی و وسعت کافی، جایگاه مناسبی برای حیات انواع وحوش و انواع گیاهان به شمار می آید، چرا که در قسمت‌های شمالی استان منطقه جنگلی، کوهستانی و سردسیر با بارندگی نسبتاً زیاد و پوشش گیاهی خوب و در قسمت های میانی منطقه دشتی با بارندگی کمتر نسبت به شمال اما با پوشش گیاهی نسبتاً خوب و در قسمتهای جنوبی آن کویر نمک با بارندگی بسیار کم و عدم پوشش گیاهی مناسب قرار دارد.بهترین قیمت میلگرد زاگرس در قم بروز و همچنین قیمت میلگرد قم  بروز را با فلزمال تجربه کنید .

بیش از 23 درصد از وسعت استان سمنان را مناطق حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش تشکیل می دهد، که این رقم در حدود 25 درصد کل مناطق حفاظت شده کشور ایران را شامل می شود.

مناطق زیستی استان سمنان دارای ویژگی هایی به این شرح می باشد:

–    ذخیره گاه و بانک ژن طبیعی گیاهی و جانوری ایران و جهان.

–    منطقه حایل بین کویر و مناطق زیستی کوهستانی استان.

–    زیستگاه گونه های خاص نادر و در معرض انقراض جانوری و گیاهی.

–    طبیعت زیبا با چشم اندازهای طبیعی.

–    دارا بودن شرایط ویژه جهت امور پژوهشی و اقتصادی.

مناطق زیستی و حیات وحش:

1-     پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق.

2-     پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده توران.

3-     منطقه حفاظت شده پرور.

4-     منطقه شکار و تیراندازی ممنوع((خنار)).

5-     ممنوع شکار و تیراندازی ممنوع((تپال)).

6-      پارک ملی و منطقه حفاظت شده کویر

قیمت میلگرد زاگرس در سمنان , قیمت میلگرد سمنان

جزیره لهجه ها

بنا بر نظريه آرتور كريستين سن دانماركي زبان سمناني از دسته زبانهاي مادي و پارتي است كه ويژگي‌هاي باستاني خود را تا اندازه بسيار زيادي حفظ كرده است. بررسي كلي پيرامون زبان سمناني كاري است بس دشوار كه تا كنون كمتر كسي توانسته است در اين وادي قدم گذارد.بهترین قیمت میلگرد زاگرس در قم بروز و همچنین قیمت میلگرد قم  بروز را با فلزمال تجربه کنید .

مجموعـه نظريات محققان و مستشرقان در مورد وابستگي گويــش سمــناني اين اطلاعات را بيـان مي داردكه:

1-     گويش سمناني از نظر تقسيم بندي جغرافيايي، جزء شاخه غربي زبانهاي ايراني است و در بين زبانهاي اين شاخه نيز متعلق به نواحي شمالي لهجه هاي مركز ايران است.

2-     از نظر طبقه بندي تاريخي، گويش سمناني به حدفاصل بين زبانهاي باستاني و ميانه تعلق دارد.

3-     گويش سمناني دنباله زبانهاي پهلوي شمالي و يا پهلوي اشكاني و يا پارتي و يادگار لهجه رازي است.

4-     گويش سمناني با زبانهاي خزري شامل گيلكي، تالشي و تاتي، نزديك است و مشابهت هايي دارد.

5-     گويش سمناني با زبانهاي مادي و پارتي بستگي دارد.

6-      بررسي برخي از ويژگيهاي صوتي زبانهاي دسته شمالي و از جمله پارتي و دسته جنوبي (از جمله پارسي ميانه) و مقايســــه آنها با گويش سمنــــــاني به روشني مشخص مي شود كه بسياري از اختصاصات زبان پارتي در گويش سمناني تاكنون حفظ شده است.

يكي ديگر از خصوصيات زبان سمناني متمايز و مختلف بودن گويشها در نواحي مختلف اين استان مي باشد بطوري‌كه گاه در فاصله اي كمتر از چند كيلومتر تفاوت گويش چنان آشكار و بارز است كه گويي مردماني از دو سرزمين مختلف صحبت      مي‌كنند. اين تفاوت و تمايز لهجه‌ها، موجب شده كه سمنان را« جزيره لهجه ها» مي نامند.

به طور كلي لهجه مردم سمنان و اطراف آن را مي توان به پنج دسته مهم تقسيم كرد.

1-زبان سمناني 2- زبان مهديشهر (سنگسر) 3- زبان شهميرزادي 4- زبان سرخه اي 5- زبان لاسگردي و اين در حالي است كه در ساير نقاط استان مثل دامغان و شاهرود لهجه و زبان با خصوصيات متفاوت‌تري نسبت به شهر سمنان و حوالي آن حاكم است.

قیمت میلگرد زاگرس در سمنان , قیمت میلگرد سمنان

کویر حاج علی‌قلی

کویر حاج علی‌قلی واقع در سمنان، در موقعیت‌های جغرافیایی N3550 تا N3600 و E5426 تا E5454 قرار دارد. مساحت این کویر 2391 کیلومتر مربع می‌باشد و در جنوب شرقی شهر دامغان در استان سمنان واقع شده است. کوه‌های دولت دیار از جنوب، کوه ترکمن گدر و کوه خرس از جنوب غربی، از غرب به دهستان فرات، از شمال به کویر دامغان و به کوه اهوند از شرق به این کویر محدود می‌شود. ارتفاع کویر حاج علی‌قلی بین 1050 تا 1094 متر از سطح دریا می‌باشد و شیب آن به سمت جنوب غربی مایل است. خرید بلیط هواپیما سمنان برای تجربه کویرگردی لذت بخش پیشنهاد شگفت‌انگیزی است..بهترین قیمت میلگرد زاگرس در سمنان بروز و همچنین قیمت میلگرد سمنان  بروز را با فلزمال تجربه کنید .

دو رودخانه اصلی در این کویر وجود دارند که سرچشمه آن‌ها از کوه‌های زاگرس می‌باشد. این رودخانه‌ها عبارت‌اند از رودخانه دامغان، که در حاشیه شمال غربی این کویر مخروط افکنه وسیعی ایجاد کرده است و رودخانه دره‌ای حسن‌آباد، که 5 متر عمق دارد و از حاشیه شمال شرقی وارد کویر می‌شود. رودخانه‌های دیگری علاوه‌بر این دو رودخانه در کویر وجود دارند که از جنوب غربی و شرقی وارد کویر می‌شوند. آب این رودخانه‌ها نسبت به رودخانه‌های اصلی کمتر است و در فصل‌های گرم تابستانی معمولا خشک می‌شوند.

قیمت میلگرد زاگرس در سمنان , قیمت میلگرد سمنان

با فلزمال مناسبترین قیمت میلگرد اصفهان زاگرس ابرکوه کرمان تهران یزد تهران راتجریه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست