قیمت میلگرد اهن مکان
قیمت عمده میلگرد به همکاران محترم آهن آلاتی عزیز توسط آهن الات کیانی ( فلزمال )
به قیمت کارخانه
در اولین خرید از آهن الات کیانی
قبلی
بعدی

قیمت میلگرد آهن مکان امروز

بهترین قیمت میلگرد اهن مکان  ، میلگرد اجدار و ساده در سایزهای 8 تا 32 و در گرید های مختلف موجود است .جهت مشاوره در امر خرید میتوانید با شماره 09133136049 یا واتس اپ فلزمال یا تکمیل ثبت سفارش میلگرد در پایین سایت با ما در ارتباط باشید . در ادامه نکات مهمی که باید در مورد میلگرد بدانید مطرح شده است .

قیمت میلگرد عمده در فلزمال را بررسی ارزیابی تحقیق کنید .

قیمت میلگرد اهن مکان

معرفی فلزمال

فلزمال را درشبکه های اجتماعی دنبال لایک حمایت فالو کنید .

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

نحوه تشخیص میلگرد A1 و A2 و A3

میلگرد اهن مکان

میلگردهای گروه A1 که از جنس فولاد نرم هستند معمولاً به شکل صاف (بدون آج) تولید می‌شوند و به دلیل نداشتن آج کاملاً قابل تشخیص می‌باشند.

مطابق استاندارد ملی و مبحث نهم میلگرد A3 دارای آج جناقی (۷ و ۸) است ولی میلگرد A2 داری آج مارپیچ است .

نکات اجرایی میلگرد اهن مکان برای مهندسین

 

نکته اجرایی یک

اگر مجری سازه‌ای هستید یا ناظر باید به نوع آرماتور مصرفی در سازه که طراح مد نظر داشته توجه کنید و در صورت مشخص نشدن در نقشه‌ها آن را از طراح مطالبه کنید.

نکته اجرایی دوم

هنگام تهیه میلگرد از کارخانه‌های معتبر تولید میلگرد استفاده کنید چراکه ممکن است افراد سود جو اقدام به تهیه میلگرد A2 با آج جناقی بکنند.

نکته سوم

اگر ناظر سازه هستید و به نوع میلگرد شک کردید ولی از نظر ظاهری ایرادی نداشت نمونه میلگردها را به آزمایشگاه برای تشخیص صحیح ارائه بدهید.

مقاومت کششی میلگرد

میلگرد اهن مکان

میلگرد A1 

میلگرد A1 با تنش جاری ۲۳۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و  تنش گسیختگی ۳۸۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی (در زمان گسیختگی) ۲۵ درصد به عنوان میلگرد نرم شناخته شده و عمدتاً بصورت صاف و بدون آج است. این میلگرد برای آهنگری، تغییر شکل و انجام عملیات جوشکاری بر روی آن مناسب است. ‌بطور کلی به عنوان یک میلگرد داکتیل شناخته می‌شود.

میلگرد A2 

این نوع میلگرد با تنش جاری ۳۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی (در زمان گسیختگی) ۱۹ درصد به عنوان میلگرد نیمه خشک (ترد) و نیمه نرم شناخته شده که به صورت آجدار و عمدتاً آج فنری شکل است. میلگرد A2 برای عملیات ساختمانی و خصوصاً خاموت زنی مناسب بوده و انجام عملیات جوشکاری بر روی آن در صورت اجبار میسر بوده ‌که البته توصیه می‌شود در صورت امکان از جوشکاری آن پرهیز شود

میلگرد A3 

میلگرد A3 با تنش جاری ۴۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی ۶۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی (در زمان گسیختگی) ۱۴ درصد به عنوان‌ میلگرد خشک (ترد)، مناسب عملیات‌ ساختمانی بوده که بصورت آجدار و عمدتا آج جناقی است. اکیداً برای آهنگری و تغییر شکل‌های فراوان با زوایای تند مناسب نبوده و همچنین به هیچ وجه عملیات جوشکاری بر روی آن مجاز نیست. جهت خرید میلگرد A3 اصفهان با فلزمال در تماس باشید .قیمت عمده میلگرد اهن مکان با اهن الات کیانی .

انواع میلگرد از لحاظ شکل ظاهری

  • میله گرد ساده(میلگرد س ۲۴۰ )
  • میله گرد آجدار مارپیچ (میلگرد آج ۳۴۰ و میلگرد A2‌)
  • میله گرد آجدار جناقی (میلگردآج ۴۰۰ و میلگرد A3‌)
  • میله گرد آجدار مرکب(میلگرد آج ۵۰۰ )
قیمت میلگرد اهن مکان
میلگرد A1 ,A2 , َA3

شماتیک میلگرد

قیمت میلگرد اهن مکان
شماتیک میلگرد

نحوه تشخیص میلگرد A3 و A2

میلگرد A3 تردتر ( شکننده ) است. اما میلگرد A2 انعطاف پذیرتر است. یعنی خم شدنش با نرمی همراه است. چنانچه آج میلگرد به شکل فنری باشد میلگرد از نوع A2 می‌باشد.

در میلگرد های A3 آج ها به صورت ضربدری هستند اما در A2 به صورت منفرد هستند. در میلگرد هایA2 آج ها بصورت موازی هستند ولی در میلگرد های A3 آج ها بصورت هفت و هشت هستند.

استاندارد

در واقع مطابق استاندارد آج این نوع میلگردها با هم متفاوت است ولی بدلیل سوء استفاده برخی تولید کنندگان از همین مطالب، میلگردهایی در بازار عرضه می شود که مثلا از آج استاندارد A3 استفاده شده . ولی مقاومت فیزیکی و شیمیایی آن با میلگرد A2 سازگار باشد.لذا بهتر است از بنگاه های معتبر مانند  فلزمال که سابقه حدود 100 سال فروش در زمینه اهن الات داریم میلگرد اصفهان را خریداری کنید . قیمت عمده میلگرد اهن مکان برای پروژه های ساختمانی از فلزمال بخواهید .

در هرصورت مطابق آئین نامه باید با انجام آزمایشات نوع میلگرد را مشخص کرد.

نشانه گذاری و بسته بندی میلگردها(مبحث نهم)

هر یک از بسته های میلگرد باید دارای حداقل دو پلاک  فلزی باشد که بر روی هر یک از پلاک های مزبور مشخصات (الف) تا (ح) زیر به صورتی خوانا و یا به صورتی خوانا و یا به صورتی که نتوان مخدوش شود نوشته شود . مناسبترین نرخ قیمت میلگرد اهن مکان برای شرکت های معتبر در فلزمال .

  • الف)شماره بسته
  • ب)نوع میلگرد
  • پ)نمره میلگرد
  • ت)وزن بسته
  • ث)شماره ذوب یا بهر
  • ج)نشانه تاییدیه کنترل کیفیت از سوی کارخانه سازنده
  • چ)نام یا نشانه تجاری کارخانه سازنده
  • ح)علامت استاندارد ملی ایران

آموزش محاسبه سریع تعداد میلگرد در فونداسیون

میلگرد اهن مکان

محاسبه حداقل عمق پی

برای پیشنهاد اولیه عمق حداقل پی می توان از عبارت:

(تعداد طبقات ×10) +20 سانتیمتر استفاده نمود، ترجیح بر آن است كه عمق پی كمتر از 50 سانتیمتر نباشد.

محاسبه حداقل عرض  نوار پی

برای پیشنهاد اولیه محاسبه عرض حداقل نوارها می توان از عبارت:

(تعداد طبقات ×20) +(20تا 40 سانتیمتر)

محاسبه حداقل میلگردهای طولی

حداقل میلگردهای طولی، از بین دو آیتم زیر، مقدار بیشینه را محاسبه می نماییم:

As1min=(0.0025bd)

As2min=(0.0018*b*h) /2

مثال

بر فرض مثال سازه مورد نظر ما بتنی و  6 (شش) طبقه باشد.

عمق پی  6*10+20=80Cm
عرض حداقل نوار 6*20+20=140Cm

b: عرض پی 150Cm=1500mm
h: ضخامت پی 100cm-1000mm
d: عمق موثر 100-5(2/2)=94cm=940mm

As1= ( 0.0025*1500*940)/2=3525mm2
As2min=(0.0018*1500*1000)/2=1350mm2

از آنجا که آیتم AS1 بزرگتر از آیتم بعدی است، ملاک عمل ما در محاسبات خواهد بود. پس داریم:

As= 3525mm2

اگر سایز میلگرد طولی را 20 (بیست) در نظر بگیریم ، فاصله و تعداد آنها به شکل زیر محاسبه می گردد:

ASmin/Af@20

قیمت میلگرد اهن مکان
آموزش محاسبه سریع تعداد میلگرد در فونداسیون

 لذا با توجه به فرمول بالا، در هر متر( تقریبا ) 11 عدد میلگرد سایز 20 نیاز داریم. حال از آنجا که فاصله حداقل و حداکثر آرماتورها در پی به ترتیب 10 و 35 سانتیمتر است، باید کنترل کنیم که آیا این ضابطه رعایت شده است ، یا خیر؟!

   پس حداقل میلگرد طولی خواهد بود:  (سانتیمتر  )12@20∅

قیمت میلگرد اهن مکان
آموزش محاسبه سریع تعداد میلگرد در فونداسیون
قیمت میلگرد اهن مکان
آموزش محاسبه سریع تعداد میلگرد در فونداسیون

همانطور که مشاهده می فرمایید، فاصله میلگردها ، عدد 12سانتیمتر بوده که بین رنج نرمال ضابطه قرار داشته و قابل قبول است.

محاسبه حداقل میلگرد عرضی

میگرد عرضی مورد نیاز حداقل :

قیمت میلگرد اهن مکان
قیمت میلگرد اهن مکان
آموزش محاسبه سریع تعداد میلگرد در فونداسیون

برش میلگرد و تجهیزات

میلگرد اهن مکان

کاربرد برش میلگرد

برای ساختن سازه های بتن مسلح باید آرماتورها طبق نقشه ها تهیه و نصب گردند. لذا باید با استفاده از روش مناسب این آرماتورها که معمولا به صورت شاخه های 12 متری به کارگاه حمل می شوند، برش داده شده و سپس به شکل مورد نیاز درآیند و در این فرآیند باید دقت لازم در طول و زوایا تامین شود.

قیچی برش میگرد

میلگرد هایی که طبق جدول آرماتور بندی در اعضای بتن آرمه به کار می روند دارای طول های مشخصی هستند که باید از یک شاخه معمولا ۱۲ متری بریده شوند .با توجه به این موضوع بهتر است طول ها به صورتی طراحی شده باشند که افت و دور ریز آرماتور به حداقل برسد .

برش آرماتور

برای برش آرماتور ها در کارگاه های ساخت محصولات بتنی روش معمول به این صورت است که ابتدا بر روی میز ارماتور که طولی در حدود ۹ متر و عرض ۱ متر ، طول های مورد نظربا گچ مشخص و سپس میلگرد ها برش داده می شوند .به این دستگاه ها گیوتین برش گفته می شود .در کارگاه ها برای بریدن میلگرد های تا قطر ۱۲ میلیمتر می توان از قیچی های دستی آرماتور بندی استفاده کرد.

 

برش دهنده پنوماتیک میلگرد

نوع دیگری از این تجهیزات وجود دارد که با توجه به شکل خود قدرت مانور بیشتری به کاربر می دهد .این قیچی ها که به صورت بادی ( پنوماتیک ) کار می کنند ، می توانند دارای دستهای تا طول ۲ متر نیز باشند که این امر استفاده از آن ها را به خصوص در نقاطی که دسترسی برای کارگران مشکل است ، می سازد ، میسر می سایزد.این نوع تجهیزات بیشتر از اینکه برای برش آرماتور مورد استفاده باشد برای بریدن مفتول ها و آرماتور های بسته شده ( شبکه یا قفس یا سایر موارد ) کاربرد دارد.با توجه به کارکرد پنوماتیک ، این سیستم نیروی کمی از کاربر می گیرد و میتواند با توجه به نوع آن برای برش آرماتور تا قطر ۱۲ میلی متر مورد استفاده قرار گیرد.برش در این نوع با فشردن شاسی مربوط انجام می شود.

برش میلگرد های با قطر بیشتر از ۱۲ میلیمتر

برای برش میلگرد های با قطر بیشتر از ۱۲ میلیمتر می توان از قیچی های اهرم دار که روی یک پایه بسته می شوند استفاده کرد.سیستم از نیروی انسانی و با استفاده از خاصیت اهرمی و گاهی نیروی هیدرولیکی ذخیره شده ، امکان برش میلگرد هایی تا قطر ۲۴ میلیمتر را فراهم می کند.این نوع قیچی ها در اشکال مختلفی ساخته می شوند ولی اساس کار آنها مشابه است.

قیمت میلگرد زرندیه

قیمت میلگرد زرندیه معرفی فولاد هیربد زرندیه بهترین قیمت میلگرد زرندیه  در دفتر فروش فلزمال . شرکت صنایع فولاد هیربد زرندیه (فولاد هیربد) یکی از کامل‌ترین مجتمع‌های تولید فولاد کشور و...

قیمت میلگرد هیربد

قیمت میلگرد هیربد معرفی فولاد هیربد زرندیه بهترین قیمت میلگرد هیربد  در دفتر فروش فلزمال . شرکت صنایع فولاد هیربد زرندیه (فولاد هیربد) یکی از کامل‌ترین مجتمع‌های تولید فولاد کشور و...

میلگرد فولاد البرز ایرانیان

قیمت میلگرد فولاد البرز ایرانیان معرفی شرکت فولاد البرز ایرانیان بهترین قیمت میلگرد فولاد البرز ایرانیان  در دفتر فروش فلزمال . شرکت فولاد البرز ایرانیان که در صنعت فولاد...

قیمت میلگرد فایکو

قیمت میلگرد فایکو معرفی شرکت فولاد البرز ایرانیان بهترین قیمت میلگرد فایکو  در دفتر فروش فلزمال . شرکت فولاد البرز ایرانیان که در صنعت فولاد ایران با نام تجاری...

قیمت میلگرد پرشین

قیمت میلگرد پرشین معرفی پرشین فولاد بهترین قیمت میلگرد پرشین  در دفتر فروش فلزمال . گروه صنعتی پرشین فولاد در راستای نیاز صنایع عظیم كشور در امر ساخت و...

قیمت میلگرد خرمدشت

قیمت میلگرد خرمدشت معرفی فولاد خرمدشت بهترین قیمت میلگرد خرمدشت  در دفتر فروش فلزمال . شرکت فولاد خرمدشت (سهامی خاص) تولید کننده انواع میلگرد در سال ۱۳۸۸ با ظرفیت...

قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان

شرکت فولاد خرمدشت تاکستانتولید کننده انواع میلگردقیمت میلگرد خرمدشت تاکستاندفتر فروش میلگرد فلزمال Previous Next قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان معرفی فولاد خرمدشت تاکستان بهترین قیمت میلگرد خرمدشت تاکستان در دفتر...

قیمت میلگرد کرمان

قیمت میلگرد کرمان معرفی مجتمع ذوب اهن و نورد کرمان بهترین قیمت میلگرد کرمان در دفتر فروش فلزمال . این مجتمع در تولید محصولات فولادی گرم نورد دیده و شمش...

فهرست